Esglesia nova de St.Miquel

Sortim a les 7 de l’Agrupa. Alguns com la Cata i en Pino ja havien quedat a l’àrea recreativa. Abans esmorzem com Déu mana. Fa fred, però no és un “fred que pela”, tanmateix tothom va ben abrigat. Passem per l’església nova de Sant Miquel. A mi no em va semblar res de l’altre món, però hi ha gustos per tot. Comencem a pujar a un bon ritme, si bé tenint en compte les persones que sigui per què les han operat o perquè s’han fet grans, tenen alguna dificultat.

El ritme és bo i esperem les persones que van més lentes. Pugem com Amics. Més endavant hi ha pedres i el camí és rocós , si en el primer tram flanquejava, però pujava serpentejant, més endavant la cosa canvia. Bevem aigua, escurcem els pals, fem fotos i fruïm del paisatge. Un cop arribem a l’ermita de Sant Miquel, seguim cap el Castell.

Té molt bona vista, la veritat. Mentre pugem, oh sorpresa! En Francesc Estanyol! I tots pensàvem que no vindria. Ja divisem la Creu del Cap de la Serra, però cal girar pel costat. És obligat fer fotos i anar reposant per gaudir del paisatge. Seguim la carena fins arribar al Puig de la Talaia del Montmell (861 m).

En baixar, si bé pugem una mica i flanquegem per trossos rocosos, després, cap el final, baixem per un sender ombrívol on vam gaudir molt. Cap al final vam descobrir un nou Pi de les Tres Branques.

Després arriben els calçots i el dinar. No formava part també això de l’excursió? En resum ,doncs, com he dit en el títol L’excursió al Puig de la Talaia del Montmell va ser molt amena i vam gaudir molt. I que tothom estigui tranquil que la placa que va col·locar  l’Agrupa es trova dalt del Puig.

Josep M. Tello (19/02/2020)