Aparcament de les Fonts del Cardener

A les 7 del mati sortim de Fabra i Puig una colla de 9, distribuïts en dos cotxes, i fem cap al Solsonès.  Paradeta per esmorzar i posar gas-oli, poc abans de Solsona i ràpidament continuem viatge fins a l’aparcament de les Fonts del Cardener, pocs kilòmetres mes amunt del poble de la Coma.

Comencem a caminar en forta pujada, per una pista asfaltada que s’enfila passant vora l’àrea de  pic-nic de les Fonts del Cardener, per continuar després, ja sense asfalt, en direcció sud, fins a la casa dels Hiverns, on s’arriba tot pujant suaument per un llarg flanqueig.

Durant aquest tram del recorregut, ja ens queda clar que serà un “Dimecres al Sol” sense discussió possible i tots ens adonem que ens hem abrigat una mica més del que caldria, ja que la previsió era de temperatures més aviat baixes...  Potser a l’ombra sí, però al sol i caminant, fa més aviat calor.

Per sort, ens ho prenem amb tranquil·litat i anem fent tot admirant les vistes sobre la Vall de Lord, Serres de Busa i Bastets i, mirant enrere, la Serra del Verd.

Poc abans de la casa dels Hiverns trobem un prat que no es podem resistir a aprofitar i ens hi estirem una bona estona.   I és que la vida del jubilat és molt dura!!

A partir dels Hiverns deixem la pista i anem baixant per zona de bosc, per corriols a estones  drets i d’altres més planers fins l’ermita romànica de Santa Magdalena, on fem una paradeta per fer fotos i després continuem el camí, ara ja més planer, fins a l’Ermita de Sant Cristòfol dels Pasqüets, integrada completament dins d’una gran cas de pagès.

D'allà anem baixant fins a arribar prop de la carretera, sota el poble de la Pedra i agafem un camí que en suau pujada ens porta fins a la Coma i després per un passeig vora el riu, fins al punt de sortida a les Fonts del Cardener.

I aquí ve “la traca final”:  Un bon dinar de brasa fet a les barbacoes de l’àrea de pic-nic!!!  En una taula al solet  gaudim de carns, carxofes, calçots i altres menges que entre tots aportem. Tampoc no hi falta el vi, i passem una bona estona tot xerrant, i menjant, per refer-nos de la caminada.

Quan el solet marxa, ja no s’hi està tan bé i decidim anar a fer un cafè a Sant Llorenç de Morunys, on seguim la xerrada i com que no n’hem tingut prou, continuem xerrant al carrer abans de decidir-nos a pujar als cotxes per tornar cap a casa.

En resum un dia ben agradable i en molt bona companyia.

20/03/2019. Rosa Maria Soler

Al fons la Serra del Verd
Dimecres al Sol
Arribant a la casa dels Hiverns