St. Abdó i St. Senén

18 de desembre de 2019. Torna a ser dimecres al sol.

Avui anem amb cotxes particulars ja que no som prou per llogar autocar. A Fabra i Puig ens ajuntem tots i fem via cap a la Garrotxa. En arribar a Les Preses parem a fer l’entrepà i el cafè; i tot seguit ens acostem al llogarret de Batet de la Serra, molt a prop d’Olot.

Comencem la ruta per un sender suau que sense gaires pujades fortes, ens porta al coll de Palomeres i  a l’ ermita dels sants Abdó i Senén. Fem una paradeta per contemplar la vista sobre les muntanyes que envolten Santa Pau, tot i la calitja que avui no ens abandonarà. A partir d’aquí  baixem fort al coll de Boixedes i seguidament per un altre corriol en direcció NE pugem cap el cim. Primer ens dirigim, al mirador des d’on podem veure la vall del Fluvià i entre boires el Canigó, el Comanegra, i el Bassegoda.

Després seguim el darrer tram de carena i arribem a l’enrunat petit monestir de Sant Julià del Mont, punt més alt de la ruta. Aquí fem una parada més llarga i, ves per on, comencem a adonar-nos que es van veient fredolics i llengües de bou. Ens entretenim una bona estona a collir-los, però també cal anar baixant. La temptació és irresistible i ara i adés ens ajupim a recollir-ne més. Això és un vici i acabem amb les bosses ben plenes.

La tornada la fem per una variant pel vessant nord de la serra, molt boscosa i bonica, tot comentant diferents receptes per fer amb els bolets.

De nou als cotxes, cap a les Preses a dinar. Un menú excel·lent que ens deixa molt satisfets. Ja ben tips, fem repartiment de bolets perquè tothom els tasti, i agafem els cotxes de tornada a Barcelona.

Tinc la sensació que tots hem passat un bon dia.