La Foradada

Escric aquestes ratlles, recordant la darrera excursió abans del confinament.

Temps enrere, en una excursió de la secció de Muntanya  vàrem fer un tram de la serralada del Montsià pujant a La Foradada i a la Torreta, amb unes vistes excepcionals, però amb un temps ajustat per l’horari del bus.

Vaig quedar-me amb les ganes de fer la travessa de tot el massís de nord a sud. Així doncs avui som un equip de dues persones, amb la sort de comptar amb un vehicle a la sortida i recollida al final. La ruta amb trams variats de pujades i baixades ens anirà bé per pair la magnifica paella que ens van sevir a Ca La Lupe, a Les Cases d’Alcanar

Sortim de la terres planes del delta prop d’Amposta pel Ligallo de l’Antic, concretament pel Mas Miralles. Inicialment el camí va resseguint el GR-92 que va remuntant alçada per terreny còmode fins arribar a l’alzinar del Burgar i la seva font. El camí força fressat ens porta a l’enrunat Mas de Mata-rodona, situat en un lloc de grans panoràmiques. Hauria de ser un mas important a la zona donades les seves dimensions, pastures i feixes, avui totalment abandonades. El nostre itinerari continua per terreny obert fins a La Foradada (la joia del massís) Aquest imponent trau a la roca cimera amb espectaculars vistes al Delta, a la serra de Godall, Els Ports,etc,  no et deixa indiferent. Pugem uns pocs metres més, i ens enfilem al cim rocallós on gaudim del moment.

Continuem fins a la Torreta (765m), cim culminant del massís. Tot i el bon dia i l’absència de vent, fa calitja i les vistes són limitades fins a Peníscola i la Penya Golosa. Compartim cim amb un xicot de la Ràpita, que tot i ser d’aquestes terres, reconeix que no té gaire idea de per on ha de tornar, tot fent conya de que dos barcelonins li hagin de explicar el recorregut per tornar a casa seva.

Continuem carena fins l’ample i arrodonit cim de la Molacima, A partir d’aquí l’itinerari és nou per nosaltres, però resulta força visible i evident; ens caldrà seguir la carena a estones crestes senzilles fins a La Moleta.

El terreny força pedregós, és un seguit de cimets amb distretes vistes a dreta d’Els Ports, i a l’esquerra de la línia de mar. De mica en mica la serralada va perdent alçada fins que arribem a la darrera elevació destacada: La Moleta. Aquí deixem el terreny rocallós i obert, i ens endinsem direcció mar (Est) per una zona boscosa que és d'agrair. Finalitzem la ruta a les rodalies de Les Cases d’Alcanar.

Retornats a Barcelona, ve el confinament, penjar la motxilla i guardar el material...esperant que més d’hora o més tard, puguem sortir novament d’excursió.

I potser no ens caldrà ser gaire ambiciosos, ja que amb els dies que ja portem confinats, anar al Turó de Montcada o el Puig Castellar ens semblarà Xauxa.