Situat a la regió de Ladakh en el Himalaia Indi també s'anomena el Petit Tibet.

Malgrat ser la Índia, en aquest lloc la cultura la religió i fisonomia de la gent es clarament Tibetana.

Cal destacar que aquesta part del Himalaia no està afectat pel Monzó i podem fer la ascensió el mes d'agost.

Com entrenament fem el Treking del Markha en una versió de 6 dies en el que fem el pas de Gongmaru de 5.260 m.

També lloguem unes motos la clàssica de la Índia una Royal Enfield per pujar al coll transitable més alt del mont (això diuen) el Khardrung La 5.300 m.

Amb aquesta aclimatació decidim iniciar la pujada, a un cim que malgrat que no té massa dificultat aquest any hi ha molta neu.

Per aquesta tasca hem contactat la logística, cavalls, tendes i guies a una de les moltes empreses de trekking que hi ha a Leh.

El primer dia pugem al campament intermig a 4.400 m (la aclimatació es fonamental i cal anar poc a poc) i el dia següent anem al camp base 4900 mts un mal de cap lleu ens acompanya de forma permanent així com la manca d'aire que ens desperta mentre dormim.

Es el dia de la ascensió set dels onze companys estem decidits a pujar. A 2/4 d’una volem sortir però està plovent i  sobre 2/4 de 2 els guies ens diuen que hi ha una oportunitat. Iniciem l'ascensió.

Son les 3 i comença a nevar els dubtes ara són més grans però a les 4 hi ha una finestra de millor temps i l’aprofitem.

No ho tenim del tot clar, el temps no és massa bo, malgrat tot seguim fins el coll a 5.900 m.

Ara ens encordem no és difícil però està nevat i cal estar a la guaita, ara hi ha una mica de boira i no ens deixen veure l’entorn, poc a poc ens anem acostant.

Al cap d'una estona, allà lluny, veien el cim

Una mica abans de les 8 som a dalt hi ha molta alegria ja que malgrat les dificultats ho hem aconseguit, no tenim gaires vistes però la feina està feta.

Ara sols queda una llarga baixada.