Aquest mes de novembre les i els Sioux de la SIJ hem fet una via ferrada!! A l'inici les monis havien pensat fer la via ferrada de Centelles però els guies de Grok ens van aconsellar la via “Teletubbies” ja que era millor pel grup de Sioux.

Vam quedar a ls 6:20 a Sants-Estació per agafar el rodalies de les 7 fins a Lleida i aquí va començar la nostra aventura en transport públic! A l’Espluga de Francolí el tren va parar perquè les vies estaven fetes malbé pels aiguats de fa uns dies i totes les que erem al tren vam pujar a uns autocars que ens van portar a Lleida, allà vam agafar els ferrocarrils fins a Balaguer on ens esperaven els 3 guies i la seva gossa (Gabriel, Jordi, Marc i Luck) ens van portar en cotxe fins a la via ferrada.

Vam menjar una mica, ens vam familiaritzar amb el material i les mesures de seguretat i vam caminar cap a la via, per escalfar una mica, abans d’arribar vam baixar per un rapel!

La ferrada ens va encantar! per a molts era la primera que fèiem, ens va fer por però va ser divertit i les vistes impressionants del pantà ho van fer encara més increïble.

Com que es fa fosc d’hora, un cop recollit el material i haver-nos acomiadat dels guies vam plantar les tendes, evidentment havent fet una lluita de màrfegues abans.

Els monis ens havien dit que dormiríem a l'ermita de Mare de Déu de la Pertusa però era tancada.

Jugant, jugant, per evitar notar el fred, va arribar l’hora de sopar i d’anar a dormir.

Ens vam despertar amb gebre sobre les tendes (i sobre alguna bota que havia quedat fora de la tenda)!! Congelats/des com estàvem vam recollir ràpid i vam començar a caminar fins a Corçà on vam esmorzar a una placeta amb sol, després, es van caminar els 8 km per GR fins a Àger, on vam dinar, jugar i recomençat l’aventura del transport públic. A les 5h20 va passar l'únic bus de línia de tot el dia per anar fins a Lleida, allà vam fer la primera assemblea del curs i va ser una delícia! respectàvem torns de paraula, ens escoltàvem, van sortir idees molt interessants i ens vam organitzar per la part final de l’aventura, agafar l’AVE!

El nostre AVE no arribava mai i un noi que treballava a l’estació va ser molt simpàtic i ens va aconseguir tot un vagó per nosaltres a un altre AVE que anava bé d’hora. Va ser rapidíssim!! anàvem a 300 km/h!!! Com que sabem que a la que deixem la muntanya ja no estem sols i soles, dins de l’AVE no se sentia ni una mosca mentre feiem un berenar-sopar especial per aquesta sortida perquè arribàvem a Barcelona tard.

Ha sigut una sortida estupenda! ens ha encantat tant a infants com a monis! Quines ganes de tornar-nos a veure al desembre.