Escut de l'Agrupació Excursionista Catalunya

Agrupació Excursionista "Catalunya"

Excursionisme, pais i cultura

URBEX #1: Exploració de les Mines de Ferro de Rocabruna (Gavà)

mina
Categoria
ERE
Date

13/09/2026

Aquest setembre donem el tret de sortida a la nova temporada d'ERE-Urbex.

Com sabeu, aquesta iniciativa amplia la mirada més enllà de les cavitats naturals per endinsar-se en túnels, mines abandonades, refugis, construccions històriques i altres indrets poc coneguts, combinant aventura, història i patrimoni.

Les sortides estan pensades per a tots els socis de l’AEC. N’hi hauran de més fàcils on no cal portar res fins a d’altres més complexes on tinguem que progressar per corda o fins hi tot mullar-nos.

 Recordeu que per poder gestionar-ho, és imprescindible apuntar-se a cada sortida directament a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Rebreu una confirmació amb la informació pràctica de la sortida i un capítol del Quadern de Camp ERE-Urbex.


I Estrenem aquesta nova sèrie de sortides amb una proposta de proximitat.

Prepareu les càmeres, les llanternes i les ganes d'explorar, perquè ens endinsarem en un antic complex miner prop de Bruguers, on encara es conserven galeries, túnels i diverses estructures.

L'explotació d'aquestes muntanyes no és recent; hi han evidències que els ibers ja n'extreien ferro, seguits pels romans. Durant l'edat mitjana, sota el domini del senyor d'Eramprunyà, s'utilitzava el mètode de la farga catalana per processar el mineral.

Tanmateix, el que explorarem correspon principalment a la darrera fase d'explotació (1940-1950). En aquesta fase, l'empresa “Ferrominera Catalana” (propietat de la família de Francesc Cambó) va modernitzar les instal·lacions fins al seu abandonament definitiu a finals dels anys 50.

Tipus: Matinal.

Dificultat: Fàcil.

Material necessari: Casc amb il·luminació. Calçat de muntanya.

Vocal: Marc Navarro

Transport: Cotxes particulars

Cal apuntar-se a: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 
 

Proporcionat per iCagenda