Dimecres. Trobada al vespre de 9 veterans de l’Agrupa al bar del Nadalet per tal de coordinar la senyalització de la cursa i proveir controls. Entre ells algun coix, algunes pròtesis, però amb una moral més alta que els cims que ens envolten.

Dijous. Comencem la jornada amb dos 4x4 fent el que serà una cursa d’obstacles: rodes desinflades, roda punxada, portes que no s’obren, control dels mossos i no tenim documentació dels vehicles i alguna ITV fora de temps, fem benzina i no sabem com s’obre el dipòsit, una vaca se'n porta un retrovisor......vaja, un seguit d’entrebancs que anem superant encara amb la moral alta i força humor. Al final de la jornada s’ha marcat tota la cursa, excepte del control  0 al 4, i la baixada de seguretat per la vall de Sabollera.

Divendres. La Consol i Josep, dos joves del pais, marquen el tram del 0 al 4, i tres de nosaltres senyalitzem la vall de Sabollera fins a Bordes de Conflent. A la tarda subministrem les ampolles d’aigua al C-4 (Matamoixons), gaudint en els seus prats d’un sol de tarda amb vistes al sector d’Aigüestortes.

Dissabte. Van arribant a Tírvia voluntaris de l’Agrupa que organitzen la plaça i el material a distribuir (bosses, dorsals, emissores, samarretes....). Amb un grup de voluntaris, ara amb la incorporació del jovent, es subministra ampolles d’aigua a Fontnegra, tot fent de nou la pujada des de Coll de So.

A la tarda hi ha la reunió de voluntaris i controls, on els responsables faciliten tota la documentació, organigrama, tasques, etc. En acabar els controls del sector Màniga es desplacen ja al refugi del Gall Fer on passaran la nit. A continuació es fa el briefing del corredors. A mig briefing ens informa el 4x4 situat a coll de So, que els dos àrbitres que havien de baixar de Fontnegra no apareixen tal com havíem quedat; i ja fa unes hores. Una petita i ràpida logística es posa en marxa: Un vehicle surt cap el ja “amic” coll de SO per remuntar fins a Fontnegra, mentre un altre vehicle se’n va cap a Conflent. Per sort aquest vehicle localitza els dos àrbitres que a Fontnegra s’han despistat i han baixat a Prat Miró en lloc de coll de So. Tot solucionat.

Diumenge. A primeríssima hora (4,30) ja surten els controls d’alçada per situar-se als seus llocs, i facilitar la «meteo» en la ronda del funcionament de les emissores. Tot a punt, i la Cursa en els seus tres itineraris es desenvolupa sense cap entrebanc. Entre el dia esplèndid, l’esperit animós dels corredors i la bona tasca dels controls, tot aquest gran engranatge funciona a la perfecció. A Tírvia, la moguda és gran, però la coordinació i execució de les tasques també funcionen bé. Es demostra una vegada més, que la veterania és un grau.

Finalitza la Cursa, amb el dinar de tots els voluntaris, la recollida material i la neteja general. Sí, cansats però novament satisfets del desenvolupament de LA RIBALERA.

De retorn, doncs recordant les petites anècdotes: La Consol amb un esquellot donant ànims als corredors, primer al coll de Màniga i després a Fontnegra. Anar a fer la passera a Conflent i veure amb orgull que la que vam fer l’any passat segueix dempeus. Un codi LIMA i de baixa intensitat. Un retrovisor a can pistraus i la vaca sorneguera. El somriure de corredors habituals que se'n recorden de nosaltres any rere any i tenen un moment per encaixar les mans i seguir corrents...

Novament gràcies a tots. Cadascú des de el seu lloc i fent de forma voluntària totes les tasques encomanades, hem aconseguit un èxit col·lectiu per la nostra Agrupa.