Cabassers

La meteo ha anunciat un cap de setmana plujós amb possibilitat de variar cap al migdia. El bus ens porta fins a Cabassers on esmorzem al bar de la cooperativa. Amb l’esperança de que el dia anirà millorant, tot i que ara plou un xic,  ens posem els cangurs i capelines; però vaja, en treure jo el meu cangur de la motxilla el que surt és la funda de bivac !! Sort que l’Insausti em deixa un paravent.

A més de plujós el dia està força emboirat. El terreny que anem fent està força verd de les darreres pluges. Anem seguint la ruta dels cartoixans que pel sud del massís, passant pel collet de les Valls, la font de La Cavaloca i el coll de l’Ermengol, ens porta al Mas de Forçans.

A partir d’aquí deixem el ben fressat camí del cartoixans i ens enfilen (N) per un desdibuixat corriol que va de cara als cingles pel Grau de l’Enderrocada. Tanmateix sembla que no hi hagi un pas per superar els espadats, però al corriol emboscat entre giragonses, després d’alguna curta grimpada senzilla arriba a la Cova dels Lladres, una gran bauma ubicada entre cingles. Sortim pel costat oposat per entrar al barranc de la Martorella, el qual remuntem entremig  de grans blocs de pedra. Ben aviat deixem el barranc i girem a l’esquerra per a situar-nos a una estreta i aèria feixa que resseguim fins entrar al comellar de l’Estrem. Ens apropem al mas Estrem, restaurat però deshabitat, i continuem amunt (N) per un corriol fins que arribem al camí de capçada que recorre tota la Serra Major del Montsant.

Les boires van i venen i el plugim va a menys. Arribem al cim de la Cogulla, cim més important d’aquest sector del Montsant. Continuem la nostra ruta pel camí de capçada cap a llevant fins trobar un lloc arrecerat al costat d’un rocam per dinar. Mentre dinem,  la boira desapareix i fins i tot comença a sortir el sol sobre la plana de Lleida. La nostra panoràmica es va eixamplant fins els Ports, el Montsià, Cardó, Colldejou, Llebaria....sembla talment un altre dia.

Ja amb l’estomac agraït i la fugida del mal temps, continuem el nostre camí fins el cim del Piló de Senyalets. Com canvia tot això sense les boires!!!  És un plaer fer aquest camí de carena tan panoràmic. Deixem el nostre corriol per iniciar poc després el descens del grau de La Grallera, que ens porta fins al poble de La Morera on ens recull el bus.

Un bon itinerari que pujant per un dels graus més espectaculars del Montsant, ressegueix part del panoràmic camí de capçada i baixa al menut i bonic poble de La Morera. Tot ell amb un grup animat, que segueix gaudint dels camins malgrat quatre gotes...