Saragossa

Vam ser un grup de 30 persones de l'Agrupa i amics que vam fer aquesta sortida.

El primer dia de viatge amb autocar, que surt de l'estació de Sans, parada a Saragossa, per veure la Pilarica i la Basílica del Pilar. Aprofitem la parada per dinar als  restaurants que tenim més a prop. Ens dividim en grups per fer  més efectiva i ràpida la parada, ja que el dinar és lliure i no està encarregat. Comentem els incidents diversos del dinar quant ens trobem per pujar de nou a l'autocar i seguir el viatge fins al vespre que arribem a l'Hotel Urdanibia Park de  Irun

Dilluns 3, visita de Sant Sebastian (Donostia): Palau de Miramar, la platja de la Conxa, l'Ajuntament, la Catedral del Bon Pastor i la plaça de la Constitució. Un cop dinats seguim cap a Zarautz i  caminem per la platja fins a visitar el restaurant de Karlos Arguiñano, on qui vol pren un cafè.  Des d'aquí es  contempla i admira el " raton de Guetaria" un illot enmig del mar. Seguim cap a Guetaria, que visitem i a les 19h aproximadament arribem a Irun. Tots els dies pernoctem al mateix hotel.

Dimarts 4 fem la visita a Bilbao, (Bilbo) ciutat desconeguda si fa molts anys que no hi has anat.

El gos del Gugenheim espectacular i tot florit, ens comenta la guia nostra que la setmana pasada li van canviar les flors. Hem estat de sort, fem la visita exterior del museu, l'aranya imponent...., el guia José ens explica el gran canvi que ha fet Bilbao des de la desaparició dels Alts Forns i " Astilleros" fins ara. Un bon guia contractat.

Després de dinar seguim cap a Guernica, seu del Parlament de Vizcaya, Sala de Juntes amb una bona explicació per part del guia, arbre de Guernica al jardí de l'entrada, reproducció del mural de Picasso sobre el bombardeig de la ciutat pels avions alemanys i italians, amb una bona interpretació per part del guia  José que ens ha acompanyat durant 2 dies.

Dimecres 5 de juny. Un dia que no para de ploure. Visitem Biarritz i Sant Juan de Luz, una ciutat molt francesa. Per la tarda  la bahia d'Hondaya i seguim cap a Irún  a descansar

Dijous 6. Sortim cap a Bermeo i volem pujar a l'ermita de Sant Joan de Gaztelugate, situada en una península, prop de la costa, que quan la marea és alta sembla que està construïda en una illa. Un lloc pintoresc que per arribar-hi s'ha de pujar 241 esglaons i quan arribes a dalt s'ha de tocar una campana.  La pujada no té cap dificultat.

Divendres 7 de tornada a  Barcelona visitem Vitòria: casc històric, Palau de Ajuria Enea, seu del govern  basc  i  cap a Barcelona que hi falta gent.