Típica formació de les parets de Malanyeu, tots els foradets semblen bons fins que hi poses els dits

Després de les dues primeres sortides de la Secció d’Escalada i Alta Muntanya, aquí teniu un petit resum de com ha anat aquest nou principi! De cara al Setembre farem una reunió per plantejar conjuntament el calendari del curs vinent!

Els caps de setmana triats per a fer les activitats no eren els millors, el primer coincidia amb la diada de Sant Jordi (fent-lo idíl·lic per als enamorats de la roca!) i el segon solapant-se amb la recta final del curs, entrenaments fanàtics per La Ribalera, exàmens i mandra primaveral i col·lectiva.

A Vilanova de Meià vam arribar-hi després d’una horeta de retencions, vam esmorzar fort, vam lligar cordades i vam enfilar cap a la paret de la Roca dels Arcs. Els que podíem allargar els dos dies vam quedar-nos-hi fent la via Navarro. (195m. V) La Sara, en Josep Emili i en Miguel que havien de tornar el mateix dissabte, van quedar-se estrenant peus de gat i fent unes quantes vies d’esportiva a l’Escola del Pas Nou. Aquest sector està format per una placa que conté unes deu vies de IV i Vè grau obertes els anys noranta (més o menys quan vam néixer la nova fornada d’escaladors de la secció).

De la Navarro en sortim les dues cordades quatre horetes més tard i iniciem el descens caminant cap al cotxe, passant davant del sector on ja no hi són els nostres companys de secció.

En acabar de sopar al poble, se’ns uneixen el Jordi i els Pols. Amb ells enfilem cap a l’Ermita del Puig de Meià, on sopen ells i dormim tots. L’endemà un Pol i un Jordi repetiran la Navarro, en Xavi, l’altre Jordi i la Yolanda enllacen Bucaneros i Piratas al Pas Nou (100m. V) i l’altre Pol, l’Amat i jo ens n’anem a la Pastelina (190m. 6a). Al penúltim llarg de la Pastelina veiem el cotxe de la cordada del Pas Nou com enfila de tornada a Barcelona i en sortir a dalt ens trobem en Jordi i en Pol que fa estona que ens esperen...

Si les presses no són bones, aquell dia ens vam curar en salut. (la via, la roca i el dia s’ho mereixien)

Aquest últim cap de setmana (27/28 de Maig) hem estat escalant a Malanyeu (paret del Devessó) en petit comitè. Dissabte la Sara, en Josep Emili i la Yolanda van fer cordada a les vies Montse Curto i primera tirada de la Francesc Sunyol i en Xavi i jo vam fer la Francesc Sunyol i la Montse Curto en baixar de la primera.

Anant cap a la casa que la Yolanda té a prop de Cercs i que ens farà de sostre, fem una petita volta per aprovisionar-nos de coca del forn de Cercs (que si no l’heu provada, val molt la pena!) i de begudes isotòniques a base d’ordi i llúpol. Un cop apaivagades la gana i la set, la nostra guia local ens fa un “tour” per les mines abandonades que té davant de casa. Deu minuts llargs de caminar entre galeries i passadissos llargs com dies sense pa ens fan reflexionar profundament en els “Carbones de Berga S.A.” i la incubació de bolets i altres éssers que, potser, viuen a les fosques entranyes del Berguedà.

En Roger arriba just per sopar i dormir i l’endemà, sense matinar massa, enfilem cap a Malanyeu altre cop on farem dues cordades altre cop.

Sara, Josep Emili i Yolanda fan la via Adéu Espanya (100m. V) i el primer llarg de la Badalona i de la via de la seva esquerra.

En Xavi, el Roger i jo fem la Badalona (100m. V+ (durillu per ser V+!)) i La Carla se’n va a la Selva (100m. V+ (si això és V+... la Badalona no!!!))

Aquests dos caps de setmana han servit per reactivar la secció, per tornar a posar els motors en marxa i per començar a llaurar el camí de cara al curs vinent. Us animem de tot cor a venir a la reunió que farem al Setembre per calendaritzar i plantejar el curs, a preguntar-nos qualsevol dubte a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i a no descartar la secció sense abans haver provat de venir!!!

Joan Cabré

Amunt que això puja!

Reunions disteses a mitja paret, no s'hi està malament aqui!

Foto de grup a Malanyeu, amb la paret del Devessó al fons

Roca dels Arcs, de les regletes, de la bona roca i de disfrutar!

Somriures després d'encadenar un viot! Sortim de la Pastelina ben contents!