Del 25 d’agost al 2 de setembre, la secció de muntanya ha organitzat el campament d’estiu al poble de La Chapelle-en-Vercors, amb la participació de 24 sòcies i socis.  El Vercors és un massís dels pre-Alps situat entre els departaments francesos de la Isère i La Drôme, de formació calcària principalment, amb un relleu trencat d’altiplans, cingleres, engorjats, grans boscos, crestes i, el seu punt culminant, el pic del Grand Veymont amb 2.341 metres.

25 d’agost. – Anem arribant alguns de Barcelona, de la costa i altres de les Dolomites. Ens agrupem en uns bungalows i parcel·les que ja teníem reservades per tal de poder estar junts. Al vespre, com ja serà habitual dia a dia, fem una reunió acompanyada de ressopó on concretem les activitats de l’endemà.

26 d’agostEXCURSIÓ A LE ROCHE DES ARNAUDS (1.408m). Ruta que sortint de la Croix de Chatelard ens porta al mirador de Revoulat amb gran panoràmica cap el Nord. Posteriorment amb una curta i divertida grimpada accedim al pic de La Roche des Arnauds.

27 d’agostEXCURSIÓ AL BUT DE SAINT GENIX (1.643m). Ruta circular que iniciem al proper poble de Vassieux-en-Vercors i que uns esplèndids boscos ens porten al Pas de Bouillanain sobre la cinglera occidental del massís. Ara ja per carena de prats i amb vistes panoràmiques ens enfilem al But de Saint Genix, un gran mirador a quatre vents ubicat a l’extrem sud-occidental del massís. El descens el fem per l’aèria carena fins el coll de la Chau i el refugi del col de Vassieux. A partir del refugi, travessem grans extensions de bosc fins el punt de sortida.

Al vespre foc de camp i pseudoteràpia del pseudogrup eixelebrat...(amb fanalet vermell...)

28 d’agost – EXCURSIÓ AL PIC DE SAINT MICHEL (1.966m) Bella ruta circular al cim més característic del sector nord-oriental. Iniciem la ruta al pàrquing Les Barnets prop de Lans-en-Vercors, per un suau camí que ens porta al col Furon. Ara el camí s’enfila decidit al coll de l’Arc, on les vistes a llevant són impressionants. Seguim amunt cap el nord flanquejant l’esvelta cresta per terreny senzill, fins el cim del Pic de Saint Michel. Gran panorama a 360º amb  Grenoble als nostres peus, a 1600m de desnivell i, a la llunyania, els Alps amb el Montblanc ben definit. Iniciem el descens per un altre corriol que baixa ferm al col de Furon, on al seu refugi fem una cervesa que quasi ens deixa com nous (bé, és un dir...). Reprenem el camí que ens retorna al pàrquing.

Acabem la jornada amb una divertida i extravagant sessió d’aquagym a la piscina del càmping.

29 d’agost – El dia s’aixeca rúfol i força nuvolat; així doncs aquest serà el dia per a fer turisme per la contrada. Mentre un grup visitem el Museu de La Resistance i el seu Memorial a Vassieux, altres es desplacem a Pont-en Royans a veure les seves cases penjades, un circuit fluvial a Saint Nazaire en Royans i les restes de la basílica de Beuavoir.

30 d’agost – Avui dues activitats simultànies:

EXCURSIÓ AL PIC GRAND VEYMONT (2.341m). Llarga ruta circular que sortint del pàrquing de La Coche, travessa els extensos alts “plateaux” del  Vercors, un altiplà on es barregen grans prats esquitxats amb zones boscoses i petits espais rocallosos.  Arribats a la base de la formidable cresta que tanca el Vercors per l’Est, pugem al marcat Pas de Ville. A partir d’aquí, la ruta es torna més agosarada, guanyant alçada ràpidament per terreny força aeri fins arribar a la carena que ens porta al cim. Estem sobre un mar de boira amb la gran panoràmica a llevant de les serralades alpines. Destaca en primer terme com un flam sobre la boira el pic d’Aiguille. Baixem per la carena oposada (S), amb la mateixa tònica que la pujada, fins el Pas de Chattons. Creuem per un sender diferent al de pujada els Hauts Plateaux fins al pàrquing de La Coche.

RUTA TURÍSTICA a Villard-de-Lans, Gorges de la Bourne i Sainte Eulalie-en-Royans

Aquest vespre aprofitant el foc de camp organitzem una barbacoa comunitària.

31 d’agost – Avui ens dividim en tres grups i fem diferents activitats:

EXCURSIÓ A LES CARRIÈRES ROMAINES Des del Col de Rousset i deixant el cotxe al pàrquing Beure anem cap a la Cabana Pré Peyret i ja en poca estona arribem a les Carrières romaines. Poc senyalitzat. Camí preciós.

VIA FERRADA DE LA CHIRONNE  a la zona del Col Rousset

EXCURSIÓ AL PAS D’ALLIER. Bonica excursió circular que sortint de Saint Martin-en-Vercors, transcorre pel  reconegut bosc “Bois d’Allier”, fins el Pas d’Allier amb vertiginoses vistes sobre la Vall de Vermaison i les seves cingleres. El descens el fem pel paratge de Cendron.

1 de setembre – EXCURSIÓ A LES CRÊTES DE LA MOLIÈRE. Excursió entre boscos i prats que sortint del pàrquing de La Molière, pren direcció sud per carena fins el pas de l’Ours, passant pel cim de La Charande. Baixem pel pas al refugi de la Molière on ens prenem cafès o cacao amb llet ben calents, ja que el dia és molt boirós, ventós i fred. Retornem al pàrquing pel camí de l’altiplà inferior. Abans, però, trobem una magnifica taula d’orientació que per a més inri ens indica quin és l’extens panorama en un dia clar.

Al vespre. Foc de camp i barbacoa

2 de setembre – Darrer dia del campament. Ens acomiadem d’aquest magnífic massís, que per a totes i tots ha resultat molt satisfactori. Bones excursions per itineraris força variats i un caliu humà que no oblidarem.