La proposta per la sortida del maig ens ha dut a visitar una zona de la comarca de l’Anoia, desconeguda per tots els participants.  Vam fer una ruta circular, partint de l’àrea de pícnic del Parc Fluvial, proper a Vilanova del Camí, recorrent boscos i carenes de la zona i passant per força llocs destacables.

Després de creuar un túnel per sota de la carretera,  vam caminar entre camps de blat, farcits de roselles, on no ens vam saber estar de fer fotos i mes fotos. Després  el paratge dels Esgavellats, una zona de roques plenes d’escletxes i forats, que permeten endinsar-se en una mena laberint ben particular. Cal sortir-ne per un pas equipat amb un cable.

Continuant la pujada arribem a la carena de la Serra de Can Bernades. Passem pel cim del mateix nom (519 m. ) i pel Turó de l’Aromir (526 m.) amb bones vistes cap a la Vall de Carme.

Tot carenejant, baixem fins al coll de la Llentilla, lloc amb força fòssils marins, des dels petits amb forma de llentia, que donen nom a l’indret, fins a d’altres més vistosos, que alguns vam tenir la sort de trobar.

A partir  d’aquí, tornem a pujar de valent cap a la Serra de Collbas, fins a arribar a l’Ermita de la Mare de Deu de Collbas, situada en un lloc ben bonic i amb un magnífic mirador.  Aquí s’imposa una paradeta per reposar,  beure i picar quatre ganyips.

I ara ja toca anar tancant el cercle.  Anem baixant en direcció nord, cap a Can Bernades i seguint per una ampla pista, arribem finalment al túnel per on hem començat la caminada.

Ara toca anar a dinar, que avui tenim costellada!! Fem cap a les taules de l’àrea de pícnic, on els companys Jordi i Isabel que hi han anat directament, ens tenen preparada la taula... i (molt important!!) la brasa a punt.

Mentre es va coent la carn i altres menges, no falten cosetes per picar, que entre tots hem aportat, per acompanyar les cervesetes fresques.

Compartim carns i botifarres fins a quedar ben satisfets i per acabar, l’Àngel que celebra el seu aniversari, ens obsequia amb unes galetes boníssimes. Acabem fent un cafè tots plegats al “Xiringuito”, que hi ha a l’àrea de pícnic i ens acomiadem contents de la jornada d’excursió viscuda i aquest fantàstic final amb tan bona companyia.

Fins la propera amics!

Rosa Maria Soler (22/05/2024)