Recorregut de la via tal com la vam fer nosaltres

La via d'escalada Cervera-Raúl a la Talaia Gran segons paraules del gran escalador Antonio García Picazo: “és preciosa en tots els aspectes, és un idil·li de via i està en el lloc millor escollit; és un elegant traçat amb ambient paradisíac i bona roca ... “.

La seva ubicació al costat del Coll del Migdia fan que sigui un bon mirador del Montrós, Plecs del Llibre i Els Ecos a la seva esquerra i de la Paret de Sant Jeroni a la seva dreta. La seva aproximació habitual és per la cara nord des de Santa Cecília, ascendint al Coll del Migdia i després descendint una mica fins a trobar el camí que puja cap a Sant Jeroni, però les darreres pluges han provocat que la carretera durant uns dies hagi queda tallada; això ens va fer fer l'aproximació pel camí dels Francesos fins a l'Ajaguda i d'aquí baixar a la Canal del Migdia ascendint fins a la cruïlla esmentada anteriorment.

Encara que originalment s’escalava en 7 llargs de corda amb una dificultat de A1e / V +, en aquesta ocasió en quatre llargs hem pogut realitzar l'ascensió. Cal parar atenció al primer llarg per la qualitat de la roca i a més, no es visualitzen les assegurances existents (espits-parabolts-claus); i en l'emblemàtic cinquè llarg, en el qual des del cim d'una agulla, cal baixar una mica i en un pas espectacular passar a la paret de davant per arribar al primer burí en què s'inicia un tram predominant d’escalada artificial.

La part final de la via és d'una dificultat de III º / IVº, però al haver molt poques assegurances, cal estar atents. L'arribada al cim cal vigilar-la ja que no hi ha reunió equipada, podent arribar a la instal·lació del primer ràpel però des del que costa recuperar les cordes. Al cim la panoràmica compensa l'ascensió realitzada d'aquesta via i tota escaladora i escalador montserratí, l’hauria de realitzar ...

15/04/2018 Xavi Díez

Al primer llarg de corda
Al nostre 3er llarg (5è original)