Nova sortida dels “semprepodem” amb el bon guiatge d’en Salva. Hem sortit per “la porta del darrera” de l’estació de servei de l’autopista A-7 prop de l’Hospitalet de l’Infant, prenent la pista planera que ens condueix en direcció al coll de la Portella. En poc més d’un quilòmetre, comença un divorci amistós: un grup continua per la pista i un altre més rebel enfila cap el coll per corriol. L’objectiu és trobar-nos a la Portella del Xato.

El grup rebel, després d’assolir el coll, pren camí carener cap el puig de La Portella, tot veient a la seva esquerra a uns centenars de metres com l’altre grup avança lleuger i en camí paral·lel. Mentre els rebels avancen feixugament per cadenats, grimpant, desgrimpant, i carenant a estones per un estret tall rocós. Arribats al puig de la Portella els rebels albiren com en Salva i acompanyant, que s’han despenjat de l’altra grup, s’acosten (un rescat?). Produït l’agrupament, es baixa cap a la Portella del Xato, on es dona per acabat el divorci, i s’emprèn camí cap el puig del Molló Puntaire. Passat el cim, el grup s’encamina cap a la font Navaes on s’atura per descansar i menjar frugalment.

Recuperats, enfilem cap a Vandellòs, ens queden encara una mica més de 6 km. Passem pel corral de ca la Torre, per sota del mirador dels Dedalts, baixant per un bonic camí empedrat i, finalment, entrem a Vandellòs on ens espera el bus. Han estat en total entre 14 i 16 km (depenent del trajecte), uns 1000 m de desnivell de pujada i una mica més de 6 hores amb els descansos obligats.

El detall del trajecte seguit el podeu trobar a: -https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/de-lhospitalet-de-linfant-a-vandellos-pel-puig-de-la-portella-i-el-mollo-puntaire-les-travesses-de-91000865#wp-91000889